Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Contractul cu clientul

CONTRACT PENTRU ACHIZIȚIONAREA
DE SERVICII TURISTICE
Nr. …………/…………….


Art. 1. PĂRȚILE CONTRACTANTE 

1.1. S.C. DAMILI S.R.L., cu sediul social în str. Mun. Brașov, str. Albatrosului nr.13, ap.7, Jud. Brașov, înregistrată la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Brașov sub nr J08/3145/01.11.2023, C.U.I. 42271897, cont bancar RO40BTRLRONCRT0CR5225501 RON și RO84BTRLEURCRT0CR5225501 EURO deschis la Banca Transilvania, tel 0732372235, e-mail: office@aivacanta.ro/ info@aivacanta.ro, titulară a licenței de turism nr. 2951 din 20.02.2024 în calitate de Agenţie de turism intermediară, reprezentată prin administrator Dna. Lilia Rotaru, denumită în continuare AGENȚIA

și

1.2. Dl./Dna.
Nume                     Prenume
Domiciliu                    Telefon
E-mail           Cont bancar

denumit în continuare CLIENT și/sau TURIST

au convenit la încheierea prezentului contract de comercializare de servicii turistice, denumit în continuare „Contractul”.


Art. 2. INFORMAȚII PRECONTRACTUALE:

2.1. Înainte de semnarea prezentului contract, Clientul atestă că i-au fost furnizate informaţiile standard prin intermediul formularului - Anexa 1 - precum și următoarele informații,  dacă acestea sunt aplicabile pachetului: 
a) principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie:
(i) destinaţia (destinaţiile) călătoriei, itinerariul şi perioadele sejurului, cu datele corespunzătoare şi, în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de nopţi incluse;
(ii) mijloacele de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile, datele şi orele de plecare şi de întoarcere, duratele şi locurile opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport. În cazul în care nu este încă stabilită ora exactă, agenţia de turism organizatoare şi, după caz, agenţia de turism intermediară informează călătorul cu privire la ora aproximativă de plecare şi de întoarcere;
(iii) locaţia, principalele caracteristici şi, după caz, categoria turistică a unităţilor de cazare conform normelor din ţara de destinaţie;
(iv) serviciile de masă oferite;
(v) vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în preţul total convenit al pachetului;
(vi) dacă nu este clar din context, faptul că oricare dintre serviciile de călătorie vor fi furnizate
călătorului ca parte a unui grup şi, în acest caz, în măsura posibilului, dimensiunea aproximativă a grupului;
(vii) dacă posibilitatea călătorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea orală efectivă, limba în care vor fi furnizate serviciile respective;
(viii) situaţia în care călătoria sau vacanţa este adaptată în general pentru persoanele cu mobilitate redusă şi, la cererea călătorului, informaţii precise privind gradul de adecvare a călătoriei sau vacanţei, luând în considerare nevoile călătorului;
(ix) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului; b)denumirea comercială şi sediul social ale agenţiei de turism organizatoare şi, dacă este cazul, ale agenţiei de turism intermediare, precum şi numerele de telefon şi, după caz, adresele de e-mail ale acestora;
c) preţul total al pachetului, inclusiv taxele şi, dacă este cazul, toate comisioanele, tarifele, penalităţile de încetare şi alte costuri suplimentare sau, atunci când aceste costuri nu pot fi calculate în mod rezonabil anterior încheierii contractului, o indicaţie cu privire la tipul de costuri suplimentare pe care călătorul ar putea să fie obligat să le suporte în continuare;
d) modalităţile de plată, inclusiv orice sumă sau procentaj din preţ care urmează să fie achitate sub formă de avans şi calendarul pentru achitarea soldului sau garanţiile financiare care urmează să fie achitate sau furnizate de călător;
e) numărul minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet să poată fi executate şi termenul prevăzut la art. 13 alin. (5) lit. a) din Ordonanța 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, înainte de începerea executării pachetului până la care este posibilă încetarea contractului, dacă nu se întruneşte acest număr;
f) informaţii generale despre cerinţele legate de pașapoarte şi vize, inclusiv termenele aproximative de obţinere a vizelor şi informaţii referitoare la formalităţile legate de sănătate în ţara de destinaţie;
g) informaţii privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării pachetului, cu plata unei penalităţi de încetare corespunzătoare sau, după caz, a penalităţilor de încetare standardizate solicitate de agenţia de turism organizatoare, în conformitate cu art. 13 alin. (1) şi (2 )din O.G. nr. 2/2018;
h) informaţii privind asigurarea facultativă sau obligatorie care să acopere costurile încetării contractului de către călător sau costurile de asistenţă, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de boală sau de deces.

2.2. Informarea este considerată îndeplinită dacă Turistul a primit toate informațiile de la art. 2.1 pe un suport durabil (printate, email, site).

2.3. Informaţiile precontractuale furnizate Turistului cu privire la serviciile de călătorie sunt parte integrantă a contractului privind pachetul de servicii de călătorie şi nu pot fi modificate decât prin acordul explicit al părţilor contractante.


Art. 3. OBIECTUL ȘI PREȚUL CONTRACTULUI 

3.1. Obiectul contractului îl constituie furnizarea pachetului de servicii de călătorie sau a serviciilor de călătorie asociate, achiziționate de Turist, prin intermediul Agenției de turism intermediare, care acționează în numele și pe seama Agenției organizatoare. Aceste servicii sunt detaliate în bonul de comandă, voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie sau orice alt document anexat prezentului contract. Agenția are obligația de a elibera documentele aferente plății și călătoriei, în conformitate cu condițiile agreate.

Agenția de turism organizatoare a pachetului este .......... titulara a licenței de turism nr. .......... cu sediul în .........., înregistrata în Registrul Comertului sub nr. .........., CUI .........., tel .........., email .......... deținătoare a poliței de asigurare pentru caz de insolvabilitate seria……nr .......... valabilă până la data de .......... emisă de către Societatea de Asigurare .......... . Documentele sunt afisate si pe pagina web a agentiei de turism .......... (link ..........).

3.2. Termenii generali ai cumpărării de servicii turistice sunt prevăzuți în Contract, iar elementele particulare ale pachetului de servicii achiziționat de Client sunt descrise în Anexele la Contract care fac parte integrantă din acesta.

3.3. Prevederile Contractului se completează cu prevederile Anexelor, iar în caz de contradicție între aceste prevederi, vor fi aplicabile cu prioritate prevederile din Anexe.


Art. 4. PREȚUL CONTRACTULUI

4.1. Prețul total al Contractului este dat de suma valorilor Anexelor la Contract.

4.2. În cazul în care contravaloarea serviciilor facturate de către Agenție pentru un Client este exprimată în Euro, factura se va achita în aceeași monedă, prin virament bancar, în contul Agenției specificat în factură.

4.3. În cazul în care, la cererea Clientului extern, factura emisă de către Agenție va fi exprimată în lei, aceasta se va întocmi la cursul Lei/Euro comunicat de BNR pentru data facturii, la care se adaugă o rată de risc valutar de 2%.

4.5. Avansul este stabilit în Anexa la Contract, iar plata prețului se va face în condițiile descrise în Anexă.

4.6. Plata pachetelor de servicii turistice contractate se poate fi efectuată în numerar, cu cardul sau prin transfer bancar, în unul dintre conturile menționate pe factură. În cazul în care Turistul optează pentru plata prin transfer bancar, toate comisioanele și costurile bancare aferente vor fi suportate integral de către Turist, în calitate de inițiator al plății.

4.7. După momentul încheierii prezentului Contract, prețurile stabilite în Anexe pot fi majorate unilateral de către Agenție, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor:
a) costurilor de transport, inclusiv costul carburantului; 
b) redevențelor și taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi și a taxelor de turist;
c) cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.

Orice modificare unilaterală a prețurilor va fi comunicată Clientului prin mijloace scrise, la adresele de contact indicate prin prezentul Contract. 

4.8. Dacă creşterea preţului prevăzută la art. 4.6 depăşeşte 8 % din preţul total al pachetului de servicii turistice contractat, Clientul are posibilitatea ca, într-un termen ce nu va depăși 5(cinci) zile lucrătoare, să accepte modificarea propusă sau să înceteze contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare. Lipsa unui răspuns scris din partea Clientului în termenul anterior indicat privind modificarea propusă a prețurilor echivalează cu acceptarea tacită de către acesta a noilor prețuri. În cazul în care Clientul optează pentru încetarea contractului, Agenția va restitui acestuia toate sumele aferente pachetului turistic plătit de acesta, inclusiv comisionul, cu excepția comisioanelor bancare/schimb valutar. 

4.9. Indiferent de valoarea sa, o creştere de preţ este posibilă numai dacă agenţia de turism organizatoare trimite călătorului o notificare clară şi inteligibilă privind această creştere, însoţită de o justificare a creşterii respective şi de un calcul, pe un suport durabil, cu cel puţin 20 de zile înainte de începerea executării pachetului.

4.10. Clientul are dreptul la o reducere de preț care corespunde unei scăderi a costurilor prevăzute la art. 4.6 lit. a)-c), în situația în care această reducere a costurilor intervine după încheierea contractului și înainte de începerea executării pachetului. În cazul unei reduceri de preţ, agenţia de turism organizatoare are dreptul să deducă cheltuielile administrative efective din rambursarea datorată călătorului. La cererea călătorului, agenţia de turism organizatoare prezintă dovezi ale cheltuielilor administrative respective.

4.11. Plata serviciilor de călătorie interne, desfășurate pe teritoriul României, poate fi realizată și prin utilizarea voucherelor de vacanță, în conformitate cu prevederile OUG nr. 8/2009, precum și a normelor metodologice și anexelor acesteia. În cazul în care Clientul renunță la pachetul de servicii de călătorie achiziționat cu vouchere de vacanță, Agenția poate oferi acestuia un alt pachet de servicii de călătorie, de o valoare mai mare decât cea a pachetului inițial, din care vor fi deduse penalitățile aferente renunțării, cu obligația Clientului de a achita diferența de preț.

4.12. Conform prevederilor OUG nr. 8/2009, în cazul renunțării definitive la pachetul de servicii de călătorie de către Călător, Agenția de turism nu are dreptul de a restitui Clientului voucherele de vacanță utilizate pentru achiziționarea pachetului sau contravaloarea acestora în bani. Restituirea voucherelor de vacanță către Client este posibilă doar în situația în care acestea nu au fost transmise emitentului voucherelor, conform procedurii legale stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanță.

4.13. Pachetul de servicii de călătorie achiziționat pe baza voucherelor de vacanță va include, în mod obligatoriu, servicii de cazare, și poate include, suplimentar, servicii de alimentație publică, transport, tratament balnear și agrement, toate acestea având locul de desfășurare exclusiv pe teritoriul României.

4.14. Clientul se obligă să aducă la cunoştinţa Agenției orice incident privind facturarea serviciilor contractate. 

4.15. În situaţia în care Clientul achită parţial debitul restant, se vor stinge mai întâi penalitățile pentru neplata facturii la termen, dacă acestea au fost facturate, apoi debitele aferente Serviciilor furnizate, în ordinea apariției lor.
4.16. Reclamaţiile privind factura se vor face prin scrisoare recomandată, fax sau email, într-un termen ce nu poate depăşi 5 (cinci) zile de la data primirii facturii, şi vor indica aspectele contestate. Agenția va răspunde reclamaţiilor Clientului în termen de 5 (cinci) zile de la primirea lor.
4.17. Reclamaţiile făcute ulterior acestei perioade nu vor fi primite, suma facturată şi necontestată într-un termen de 5 (cinci) de zile de la data primirii facturii relevante fiind considerată acceptată la plată.


Art. 5. DURATA CONTRACTULUI 

5.1. Contractul intra în vigoare în momentul semnării lui de către părți pentru o perioadă nedeterminată.

5.2. Contractul încetează de plin drept odată cu finalizarea prestării integrale a pachetului de servicii de călătorie, și achitarea completă de către Client a contravalorii tuturor serviciilor contractate. Încetarea contractului nu afectează în niciun mod obligațiile financiare restanțe ale Clientului, acestea rămânând datorate integral în conformitate cu termenii și condițiile prezentului contract, pentru serviciile furnizate până la data încetării acestuia.


Art. 6. TERMENE DE PLATĂ

6.1. Condițiile de plata diferă în funcție de tipul pachetului de servicii turistice, de tipul de oferta și vor fi specificate în fiecare rezervare, pe factura sau în anexa aferentă serviciilor contractate.

6.2. Condițiile standard sunt:
-30% din prețul pachetului de călătorie - avans la înscriere;
-30% din prețul pachetului de călătorie cu minim 60 zile inaintea plecarii;
-40% din prețul pachetului de călătorie cu minim 30 zile inaintea plecarii;
Aceste condiții vor fi inlocuite de cele derogatorii de la regula generala, comunicate conform art. 6.1 de mai sus, întotdeauna aplicându-se condițiile derogatorii, ori de cate ori acestea sunt menționate în oferta, rezumat sau anexele contractului.

6.3. În cazul în care Clientul, care a contractat un pachet de servicii de călătorie și a achitat un avans, nu efectuează plata ratelor sau a sumei restante în termenele specificate în factură sau în bonul de comandă, Agenția își rezervă dreptul să considere contractul încetat de plin drept, fără necesitatea unei notificări prealabile. În această situație, Agenția poate anula toate rezervările efectuate în beneficiul Clientului și reține din avans penalitățile aplicabile, conform dispozițiilor contractuale. Eventuala diferență, după deducerea penalităților, va fi rambursată Clientului, dacă este cazul.


Art. 7. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI

7.1. Agenția se obliga sa depună toate eforturile pentru asigurarea serviciilor contractate în condiții normale și la timp.

7.2. Agenția se obliga sa informeze turistul corect și complet cu privire la toate elementele esentiale prevazute de legislatia aplicabila precum.

7.3. Agenția își rezerva dreptul sa modifice sau sa anuleze programul turistic în anumite cazuri: calamități naturale, mișcări sociale, greve, războaie, schimbări politice, intarzieri, anulari sau inchideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, fără a notifica turistii dacă acestea intervin într-un interval de timp prea scurt pentru a fi anunțați toți participanții. Aceleași situații pot determina schimbarea tipului sau categoriei mijloacelor de transport ori a unităților de cazare.

7.4. Agenţia de turism organizatoare este responsabilă de buna executare a serviciilor de călătorie incluse în contractul privind pachetul de servicii de călătorie, indiferent dacă aceste servicii urmează să fie furnizate de aceasta sau de un alt furnizor de servicii de călătorie. În situația în care programul turistic a fost realizat, nu se pot pretinde daune sau penalizari și nici rambursarea prețului. 

7.5. Agenția nu este răspunzătoare pentru erorile de rezervare imputabile calatorului sau cauzate de circumstanțe inevitabile și extraordinare. Agenția de turism intermediara este raspunzatoare pentru orice erori ce îi apartin, facute in sistemele de rezervari ale agentiei organizatoare.

7.6. Înainte de începerea executării pachetului de servicii, Agenția de turism organizatoare poate modifica în mod unilateral și alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de călătorie decât cele legate de pret, atunci cand modificarea este nesemnificativă și călătorul a fost informat în scris cu privire la modificare.

7.7. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, Agenția de turism organizatoare este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie ce fac obiectul prezentului contract sau nu poate îndeplini cerințele speciale ale turistului, pe care în prealabil le acceptase, sau propune sa mareasca prețul pachetului cu mai mult de 8%, va informa călătorul, în scris, cu privire la modificările propuse și impactul acestora asupra prețului pachetului, iar turistul are posibilitatea ca, într-un termen de 48 de ore sa accepte modificarea propusă sau sa inceteze contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare. Atunci cand e cazul, Agentia de turism organizatoare/intermediara va comunica turistului si pachetul de substituție oferit și prețul acestuia. În cazul în care modificările aduse contractului privind pachetul de servicii de călătorie au drept consecinta scaderea calitatii sau a costului pachetului, turistul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului. Dacă modificarea intervine după începerea călătoriei, informarea se va face în cel mai scurt timp de la momentul cand a fost cunoscută de Agenția de turism organizatoare. Turistul are la dispoziție un termen de 48 de ore de la primirea informării de a anunța Agenția de turism intermediară / organizatoare despre decizia sa. În cazul lipsei unui răspuns în termenul menționat mai sus, se considera ca turistul a acceptat modificările propuse și nu mai poate înceta contractul sau solicita vreo despăgubire.


7.8. În cazul în care turistul optează pentru încetarea contractului, Agenția de turism intermediară rambursează toate plățile efectuate de către sau pe seama turistului, în aceeași valută, cash sau prin OP în termen de 14 zile de la data incetarii contractului.

7.9. În cazul în care turistul accepta modificările propuse nu poate pretinde ulterior daune, penalizari si returnari.

7.10. În cazul achiziționării unui pachet de servicii de călătorie având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenției de turism care deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, nici Agenția intermediară, nici Agenția organizatoare, nu pot fi ținute responsabile pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru aceste intarzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform Regulamentului (CE) nr. 261 / 2004 al Parlamentului European și Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator.

7.11. În cazul pachetelor de servicii de călătorie, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.

7.12. În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa/prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care călătorul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.

7.13. Agenția nu răspunde pentru amânările sau întârzierile de orice fel determinate de îndeplinirea formalităților solicitate de reprezentanțele țărilor de destinație sau tranzitate, cum ar fi eliberarea vizelor cu întârziere și nu datorează daune pentru eventualele prejudicii produse Clientului de aceste întârzieri.

7.14. Agenția nu poate fi ținută răspunzătoare pentru întârzierile survenite în derularea programului turistic din cauze care nu îi sunt imputabile, cum ar fi, dar fără a se limita la, întârzieri ale curselor aeriene, condiții meteorologice nefavorabile, formalități vamale sau alte circumstanțe independente de voința acesteia. De asemenea, Agenția este exonerată de orice răspundere pentru eventualele prejudicii suferite de Client, inclusiv pierderi de legături, întâlniri comerciale sau alte evenimente personale, care ar putea rezulta din aceste întârzieri.

7.15. Agenția are obligația de a furniza Clientului, în formă scrisă, cu cel puțin 2 zile calendaristice înainte de data plecării, următoarele informații:
Confirmarea sau modificarea unității de cazare, în cazul în care pachetul contractat nu beneficiază de confirmare imediată;
Orice modificare ulterioară intervenită asupra pachetului de servicii de călătorie inițial;
Informații referitoare la plecare, incluzând orarele de zbor, locurile escalelor și legăturile, punctele de îmbarcare, unitățile de cazare, precum și persoanele de contact.
În sensul prezentului contract, comunicarea scrisă include și comunicările transmise prin mijloace electronice, cum ar fi poșta electronică (e-mail).

7.16. În situația de suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinată exclusiv de activitatea hotelierilor, înainte sau după începerea călătoriei, Agenția este obligată să ofere o altă variantă de hotel în aceeași zonă sau într-o zonă cât mai apropiată, la aceeași categorie sau de o categorie superioară fără să modifice prețul.
7.17. Agenția NU este răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin Contract inclusiv în situația în care aceste obligații trebuiau îndeplinite de către o altă agenție de turism sau de către alți prestatori de servicii în următoarele cazuri:

a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin Contract se datorează Clientului;

b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră, precum cele definite prin prevederile prezentului Contract sau unui eveniment pe care nici Agenția, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita;

c) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în Contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și inevitabil.

7.18. Când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră, precum cele definite prin Contract sau unui eveniment pe care nici Agenția, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita, Agenția este obligată să acorde prompt asistență Clientului aflat în dificultate.

7.19. Agenția are obligația să înmâneze Clientului un exemplar din Contract.

7.20. Agenția are dreptul să încaseze contravaloarea serviciilor descrise în Anexe în condițiile și la termenele prevăzute în Contract.


7.21. Agenția are dreptul să fie despăgubită pentru prejudiciul creat în cazul în care Clientul reziliază Contractul pentru un motiv care îi este imputabil.


Art. 8 DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CLIENTULUI

8.1. Clientul are dreptul la o informare corectă și completă cu privire la pachetul de servicii oferit de Agenție, inclusiv cu privire la prețul acestuia, astfel incat sa nu fie posibile interpretări echivoce. Prin semnarea prezentului contract turistul declară că a primit aceste informații în perioada precontractuala.

8.2. Prețul, conținutul și programul pachetului de servicii pot fi descrise și în pliante, broșuri, programe detaliate etc, anexate acestui contract.

8.3. Clientul recunoaște și acceptă faptul că serviciile achiziționate care nu fac parte din contractul încheiat cu Agenția sunt furnizate exclusiv sub responsabilitatea prestatorului local, fiind guvernate de legislația țării de destinație. Agenția de turism intermediară/organizatoare nu își asumă nicio responsabilitate pentru aceste servicii. Excursiile opționale sunt organizate și desfășurate de agenții locale, care poartă întreaga răspundere pentru prestarea acestor servicii. Sumele aferente excursiilor opționale nu sunt încasate în numele sau pentru Agenția de turism intermediară/organizatoare.
Prețurile excursiilor opționale pot fi mai mari decât cele oferite la recepția hotelurilor, având în vedere că aceste pachete includ, de obicei, transportul de la hotel către obiectivele turistice și retur, ghidaj turistic etc. Prețul excursiilor este calculat în mod obișnuit pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. În cazul în care numărul minim de participanți nu este atins, fie tarifele pot fi ajustate proporțional, fie excursia poate fi anulată, iar turiștii vor avea posibilitatea de a achiziționa excursii de la recepția hotelului, în funcție de disponibilitatea acestora.

8.4. În situația în care Clientul contractează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.

8.5. Clientul are dreptul de a încheia polițe de asigurare facultative, inclusiv asigurări storno sau asigurări pentru asistență în caz de boală, accident, și alte riscuri. Prețul, modalitățile de încheiere și condițiile specifice ale acestor asigurări variază în funcție de politica fiecărei societăți de asigurare și vor fi comunicate Clientului de către reprezentanții Agenției.

8.6. Clientul are dreptul de a comunica Agenției solicitările sale speciale în perioada precontractuală, acestea urmând a fi incluse în contract doar dacă sunt acceptate de către Agenția organizatoare. Nicio solicitare specială a Clientului nu va fi considerată acceptată dacă nu este înscrisă în mod expres în contract.
În cazul în care Turistul este o persoană cu mobilitate redusă, acesta are obligația de a informa Agenția înainte de achiziționarea pachetului de servicii. Agenția, pe baza informațiilor furnizate de Agenția organizatoare, are obligația de a oferi Turistului informații clare și precise cu privire la gradul de adecvare a călătoriei sau vacanței, luând în considerare nevoile specifice ale acestuia.

8.7. Clientul are dreptul de a transfera contractul referitor la pachetul de servicii de călătorie către o persoană care îndeplinește toate condițiile prevăzute în contract, cu condiția de a notifica Agenția de turism organizatoare într-un termen rezonabil, înainte de începerea executării pachetului, pe un suport durabil. O notificare este considerată transmisă într-un termen rezonabil dacă este efectuată cu cel puțin șapte zile înainte de începerea executării pachetului de servicii. 
În această situație, între călătorul care nu poate participa (cedent), persoana terță (cesionar) și Agenție (contractant cedat) se va încheia un contract de cesiune privind pachetul de servicii de călătorie. Responsabilitatea încheierii acestui contract de cesiune revine fie cedentului, fie cesionarului, fără ca Agenția (contractantul cedat) să fie obligată să inițieze acest proces. Atât călătorul care cedează pachetul de servicii, cât și cesionarul, vor fi răspunzători în mod solidar pentru achitarea prețului călătoriei și a tuturor comisioanelor, taxelor și costurilor suplimentare generate de această cesiune (taxe de modificare a numelui, taxe de anulare etc.).
În cazul în care Agenția de turism intermediară nu primește în termenul stabilit și comunicat sumele de bani aferente transferului de la persoana care dorește să transfere contractul, contractul inițial va rămâne nemodificat (netransferat), iar neparticiparea călătorului la programul turistic nu îi va conferi dreptul la rambursarea prețului sau la vreo compensație.
În cazul în care transportul este efectuat cu avionul, cesiunea poate avea loc numai dacă este permisă de către transportatorul aerian.
8.8. Persoana care transferă contractul și persoana care îl preia răspund solidar pentru achitarea soldului și a tuturor comisioanelor, taxelor și costurilor suplimentare generate de acest transfer.
8.9. Agenția de turism organizatoare are obligația de a informa persoana care transferă contractul în legătură cu costurile efective ale transferului. Aceste costuri vor fi rezonabile și nu vor depăși cheltuielile suportate efectiv de către Agenție ca urmare a transferului.
8.10. Agenția de turism organizatoare va pune la dispoziția persoanei care transferă contractul dovezi referitoare la costurile suplimentare, comisioanele și alte costuri generate de transferul pachetului de servicii de călătorie.
8.11. Turistul poartă intreaga raspundere pentru respectarea prevederilor legale privind regimul vizelor, al documentelor de călătorie, regimul vamal, sanitar etc. ale țărilor de destinație sau tranzitate.

8.12. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către călător a unor formalităţi suplimentare (de ex, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele călătorului este schimbat ca urmare a căsătoriei / desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului www.politiadefrontiera.ro. În cazul în care Turistul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de ex, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.

8.13. Agenţia recomandă călătorilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).

8.14. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de călător ca urmare a nerespectării acestui alineat.

8.15. Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către călător a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.

8.16. În cazul în care Turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, călătorul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.

8.17. În cazul în care Turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia, penalitatea va fi de 100%.

8.18. Turistul are obligația sa verifice documentele de călătorie (bilete, vouchere, asigurari etc.) precum și alte documente eliberate de Agenția de turism organizatoare și sa retina toate informațiile furnizate de reprezentanții agenției, indiferent de forma prezentării (scris sau verbal). Agenția de turism organizatoare/intermediara nu va fi responsabilă de nicio sesizare ulterioara semnarii documentelor și confirmării produselor cu privire la corectitudinea celor comunicate mai sus și, nicio modificare, anulare nu va fi acceptata, decât în condițiile contractuale.
8.19. Turistul are obligaţia să respecte orele de check-in și check-out comunicate de către unitățile de cazare. Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a călătorului.

8.20. Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie. În cazul în care călătorul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.

8.21. Turistul are obligația să achite la recepția unității hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenția de turism organizatoare/intermediara. Acestea sunt menționate în programele anexe și diferă în funcție de clasificarea hotelului și de destinatie.

8.22. Agenția de turism intermediară/organizatoare transmite informația de plecare pe e-mail sau telefon, cu 3 zile înainte de plecare. Turistul se obliga sa anunțe agenția de turism intermediară / organizatoare dacă și-a modificat datele de contact confirmate în momentul incheierii prezentului contract. Acestea sunt singurele canale de comunicare cu clientul și vor fi folosite de către Agenția de turism intermediară/organizatoare pentru transmiterea diferitelor informații ce țin de rezervarea efectuata.


Art. 9. MODIFICAREA PREȚULUI SERVICIILOR CONTRACTATE

9.1. Prețul pachetului de servicii turistice este stabilit prin contract și anexele acestuia. Orice modificare solicitată de către titularul contractului, referitoare la schimbarea unității de cazare, a datei de plecare, a numelui sau a persoanelor beneficiare ale pachetului de servicii, ori la orice alt element esențial care face obiectul contractului, va fi taxată de către Agenție cu o sumă care va fi comunicată Turistului ulterior formulării solicitării de modificare. Modificarea va fi efectuată doar în măsura în care aceasta este posibilă și nu contravine prevederilor referitoare la penalitățile de anulare a pachetului de servicii.
Turistul are obligația de a depune solicitarea de renunțare/modificare a pachetului de servicii turistice în scris la Agenția unde a efectuat plata serviciilor. În absența acestei cereri formulate în scris, solicitarea nu va fi luată în considerare.

9.2. După încheierea contractului privind pachetul de servicii de călătorie, prețul poate fi majorat unilateral de către Agenția de turism intermediară/organizatoare, în conformitate cu dispozițiile art. 4.6 din prezentul contract.
În cazul unei majorări de preț, Agenția de turism intermediară/organizatoare va notifica în scris Turistul cu privire la această creștere, furnizând totodată o justificare detaliată a majorării și un calcul aferent. Notificarea va fi transmisă cu cel puțin 15 zile înainte de începerea executării pachetului de servicii de călătorie.


Art. 10. RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI

10.1. Clientul are dreptul de a înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie în orice moment anterior începerii acestuia. În cazul în care Turistul decide încetarea contractului, acesta poate fi obligat să achite Agenției de turism organizatoare/intermediare o penalitate de încetare adecvată și justificată, în conformitate cu dispozițiile contractuale și legislația aplicabilă.
10.2. Orice modificare solicitată de către titularul contractului, referitoare la schimbarea unității de cazare, a datei de plecare, a numelui sau a persoanei beneficiare a pachetului de servicii, sau la orice alt element esențial ce face obiectul contractului, se va putea efectua doar dacă există această posibilitate și nu contravine condițiilor de penalizare pentru anularea pachetului de servicii. Toate solicitările de modificare sau anulare trebuie depuse în scris și vor fi soluționate conform condițiilor specifice fiecărui program sau produs achiziționat.

10.3. Condițiile de anulare variază în funcție de tipul pachetului de servicii turistice comercializat, de tipul ofertei și vor fi specificate pentru fiecare rezervare, în rezumatul contractului sau în anexa aferentă produsului vândut. Condițiile standard de anulare sunt următoarele:
a) Penalitate de 50% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care renunțarea se efectuează cu mai mult de 31 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) Penalitate de 60% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care renunțarea se efectuează în intervalul de 16-30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) Penalitate de 100% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care renunțarea se efectuează cu mai puțin de 16 zile calendaristice înainte de data plecării.
Condițiile de anulare/penalizare menționate mai sus sunt standard și se aplică în toate cazurile, cu excepția celor în care programul turistic confirmat are reguli proprii de anulare/penalizare (de exemplu: programe de Revelion, Paște, Early Booking, Black Friday, Last Minute, Oferte Speciale, turism individual, turism intern, croaziere, destinații exotice, sisteme de rezervări germane precum Dertour și TUI, etc.). În plus față de penalitățile menționate mai sus, Călătorul va fi responsabil pentru achitarea eventualelor taxe suplimentare (de exemplu, taxe de obținere a vizelor), dacă acestea nu sunt incluse în prețul contractului. În toate cazurile, se vor aplica cele mai restrictive condiții de anulare pentru Turist.

10.4. Agenția are dreptul de a înceta unilateral contractul privind pachetul de servicii de călătorie și de a oferi Călătorului rambursarea integrală a tuturor plăților efectuate pentru pachet, fără a fi răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare, în următoarele situații:
a) Numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit în contract, iar Agenția de turism organizatoare notifică Călătorul cu privire la încetarea contractului în termenele prevăzute de contract, dar nu mai târziu de:
20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de șase zile;
7 (șapte) zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două și șase zile;
48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puțin de două zile;
b) Agenția de turism intermediară/organizatoare nu poate executa contractul din cauza unor circumstanțe inevitabile și extraordinare și notifică Călătorul cu privire la încetarea contractului fără întârziere și înainte de începerea executării pachetului.

10.5. Pe parcursul desfășurării programului turistic sau prestării serviciilor turistice, Turistul poate renunța, total sau parțial, la serviciile oferite; în acest caz, Turistul nu va avea dreptul la nicio rambursare sau despăgubire din partea Agenției.
În situația în care Turistul invocă motive medicale pentru încetarea unilaterală a contractului, rambursarea contravalorii pachetului de servicii turistice se va realiza exclusiv de către compania de asigurare, cu condiția ca Turistul să fi încheiat o asigurare storno care acoperă aceste circumstanțe.

10.6. În cazul în care o ambasadă refuză eliberarea vizei de intrare necesare pentru efectuarea pachetului de servicii, Agenția va reține din sumele achitate de către Turist toate taxele plătite către prestatorii de servicii direcți, precum și cheltuielile operaționale proprii. Turistul va fi informat în prealabil cu privire la cuantumul acestor cheltuieli și la posibilitatea refuzului vizei.
10.7. În situația în care plata pentru serviciile de călătorie interne a fost efectuată parțial sau integral cu vouchere de vacanță, penalizările aplicate se vor deduce în primul rând din valoarea voucherelor de vacanță. Dacă valoarea penalizării depășește suma acoperită de voucherele de vacanță, diferența va fi reținută din sumele achitate prin alte metode de plată. În cazul în care valoarea voucherelor de vacanță este mai mare decât valoarea penalizării, diferența nu va fi rambursată nici sub formă de vouchere, nici în numerar, în cazul în care Turistul nu dorește achiziționarea unui alt serviciu turistic.
Dacă Turistul optează pentru achiziționarea unui alt serviciu turistic, într-o perioadă ulterioară, diferența dintre valoarea voucherelor și valoarea penalizării va fi utilizată pentru achitarea noului serviciu. Turistul are la dispoziție un termen maxim de 2 luni de la data rezilierii contractului sau renunțării la serviciile de călătorie inițiale pentru a solicita noul pachet de servicii de călătorie. În cazul în care Turistul nu își exprimă opțiunea în acest termen, Agenția nu mai are obligația de a-i oferi un nou pachet de servicii.

10.8. În cazul în care o parte semnificativă a serviciilor de călătorie nu poate fi executată conform celor convenite în contract, Agenția de turism intermediară/organizatoare va oferi Turistului, fără costuri suplimentare, servicii alternative corespunzătoare pentru continuarea pachetului, care să fie, pe cât posibil, echivalente sau de o calitate superioară celor specificate în contract, inclusiv în cazul în care nu se poate asigura întoarcerea Turistului la locul de plecare, conform celor convenite. În cazul în care cazarea trebuie schimbată, Agenția va oferi o altă unitate de cazare în aceeași locație sau zonă, în cea mai apropiată variantă disponibilă la acel moment.
În situația în care serviciile alternative propuse de Agenția de turism intermediară/organizatoare conduc la un pachet de servicii de o calitate inferioară celui specificat în contract, Turistul va beneficia de o reducere corespunzătoare a prețului, stabilită de Agenție. Turistul poate refuza serviciile alternative numai în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu cele convenite în contract sau dacă reducerea acordată este considerată inadecvată.
10.9. Agenția va acorda despăgubiri Turistului, proporțional cu gradul de nerespectare a obligațiilor asumate prin contract.
10.10. În cazul în care, din motive care nu depind de Agenția de turism intermediară/organizatoare, Turistul nu beneficiază de unul dintre serviciile incluse în pachet, Agenția de turism va returna Turistului contravaloarea serviciului respectiv, fără a depăși suma corespunzătoare acelui serviciu.


Art. 11. RECLAMAȚI, ASISTENȚA CĂLĂTORILOR, RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ, ASIGURĂRI:

11.1. În cazul în care Turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a formula o sesizare în scris, la fața locului, în mod clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate în legătură cu executarea pachetului de servicii turistice contractat. Sesizarea va fi transmisă prompt atât reprezentantului Agenției de turism organizatoare, cât și prestatorului de servicii turistice (de exemplu, conducerii hotelului, restaurantului sau reprezentanților locali ai turoperatorului).
11.2. Agenția de turism organizatoare și prestatorul de servicii turistice au obligația de a acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată pe deplin sau rămâne parțial nesoluționată, Turistul poate depune o reclamație scrisă la sediul Agenției de turism organizatoare, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la finalizarea călătoriei. Agenția se obligă să comunice Turistului un răspuns detaliat în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea reclamației. Sesizările depuse după expirarea termenului de 5 zile calendaristice nu vor fi luate în considerare. Vor fi luate în considerare doar reclamațiile formulate în nume personal; nu vor fi acceptate reclamațiile colective sau cele care nu au fost semnalate în scris Agenției de turism organizatoare la momentul apariției deficiențelor reclamate.

11.3. În cazul în care unul dintre serviciile de călătorie nu este executat conform contractului privind pachetul de servicii turistice, Agenția de turism organizatoare, dacă a fost informată prompt de către Călător, are obligația de a remedia neconformitatea, cu excepția următoarelor situații:
a) neconformitatea nu poate fi remediată;
b) remedierea implică cheltuieli disproporționate, având în vedere amploarea neconformității și valoarea serviciilor de călătorie afectate.
În cazul în care, din motivele menționate, Agenția de turism organizatoare nu remediază neconformitatea, Călătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului. Dacă Agenția de turism organizatoare nu remediază neconformitatea într-un termen rezonabil stabilit de Călător, acesta poate remedia situația pe cont propriu și are dreptul de a solicita rambursarea cheltuielilor necesare pentru remediere.
11.4. Agenția de turism intermediară și Agenția de turism organizatoare sunt exonerate de orice responsabilitate în legătură cu neconformitățile care nu au fost notificate imediat de către Călător.
11.5. Turistul nu are dreptul la despăgubiri pentru daune în cazul în care neconformitatea survine în una dintre următoarele situații:
a) neconformitatea este imputabilă Călătorului;
b) neconformitatea este imputabilă unei părți terțe care nu are legătură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse în contractul privind pachetul de servicii de călătorie și este imprevizibilă sau inevitabilă;
c) neconformitatea este cauzată de circumstanțe inevitabile și extraordinare.
11.6. Prin prezentul contract, părțile convin de comun acord că despăgubirea care trebuie plătită de Agenția de turism organizatoare, atunci când aceasta este datorată Turistului, nu poate depăși valoarea contractuală a serviciilor turistice prestate necorespunzător, de care Turistul beneficiază.

11.7. Agenția de turism organizatoare va acorda asistență Turistului aflat în dificultate prin:
(i) furnizarea de informații corespunzătoare cu privire la serviciile de sănătate, autoritățile locale și asistență consulară și 
(ii) facilitarea comunicărilor la distanță și sprijinirea Turistului în găsirea unor servicii de călătorie alternative. 
În cazul în care situația de dificultate a fost cauzată intenționat de către Călător sau din neglijența acestuia, Agenția de turism organizatoare își rezervă dreptul de a percepe un comision rezonabil pentru asistența acordată.
11.8. Pentru a contacta Agenția de turism organizatoare, inclusiv pentru a solicita asistență în caz de dificultate sau pentru a reclama orice neconformitate constatată în timpul executării pachetului de servicii, Turistul poate utiliza următoarele date de contact:
Datele de contact ale Agenției Intermediare pentru asistență:
Telefon: ___________ // E-mail: ___________
Datele de contact ale Agenției Organizatoare pentru asistență:
Telefon: ___________ // E-mail: ___________

11.9. În cazul în care unul dintre serviciile de călătorie nu este executat în conformitate cu cerințele prezentului contract, Agenția organizatoare va remedia neconformitatea, cu excepția următoarelor situații:
a) neconformitatea nu poate fi remediată;  
b) remedierea ar implica cheltuieli disproporționate, având în vedere amploarea neconformității și valoarea serviciilor de călătorie afectate.  
Dacă Agenția organizatoare, în conformitate cu lit. a) sau b) din prezentul alineat, nu remediază neconformitatea, Călătorul are dreptul de a beneficia de o reducere corespunzătoare a prețului pentru perioada în care a existat neconformitatea, cu excepția cazului în care Agenția organizatoare dovedește că neconformitatea este imputabilă Călătorului.
11.10. În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar Agenția organizatoare nu a remediat-o într-un termen rezonabil,Clientul acesta are dreptul de a rezilia contractul fără plata unor penalități de reziliere sau, după caz, poate solicita reducerea prețului și/sau despăgubiri.
11.11. Vor fi luate în considerare doar reclamațiile formulate în nume personal.
11.12. Clientul beneficiază de asigurare pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta în cazul insolvenței Agenției de Turism Organizatoare, prin intermediul Societății de Asigurare ___________, cu sediul central în ___________, telefon ___________, e-mail ___________, în baza poliței de asigurare nr. ___________, emisă la data de ___________, având perioada de valabilitate de la ___________ până la ___________.
11.13. Condițiile în care Clientul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt următoarele:

În cazul în care Agenția organizatoare nu efectuează repatrierea Călătorului, acesta are obligația de a notifica imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situație, societatea de asigurare nu este obligată să achite imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci va rambursa aceste sume după întoarcerea Clientului în România, în conformitate cu termenii și condițiile prevăzute în polița de asigurare încheiată între Agenție organizatoare și societatea de asigurare.

11.14. În cazul în care Clientul solicită Agenției organizatoare rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta are obligația de a trimite documentele justificative Agenției organizatoare prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Clientul are obligația de a păstra copii ale documentelor justificative respective. Solicitarea de rambursare a sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere trebuie formulată în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii pachetului de servicii de călătorie sau de la data repatrierii.
11.15. Clientul are obligația de a notifica societatea de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cu privire la solicitarea adresată Agenției organizatoare privind rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la primirea confirmării de primire menționate la art. 13.2.
11.16. În situația în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenție organizatoare, Clientul nu a primit sumele solicitate, se va considera că a survenit evenimentul asigurat.
11.17. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, Clientul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de documentele justificative necesare.
11.18. Documentele justificative necesare sunt următoarele: 
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii de călătorie;
 b) confirmările de primire menționate anterior în prezentul capitol.


Art. 12. FORȚĂ MAJORĂ

12.1. Forța majoră exonerează de răspundere partea care o invocă.

12.2. În forță majoră sunt incluse toate evenimentele externe, imprevizibile, absolut invincibile și inevitabile pentru una dintre părți, care ar putea avea loc după încheierea Contractului.

12.3. Partea care invocă clauza de forță majoră va notifica în scris cealaltă parte, în termen de maxim 5 zile de la data la care au avut loc evenimentele respective, precizând și efectele acestora, iar posibila prelungire a acestor evenimente va fi notificată în termen de maxim 15 zile de la începerea lor.

Data de referință va fi data din e-mail, de pe ștampila aplicată de oficiul poștal pe notificare sau data faxului de notificare.

12.4. Partea care a invocat clauza de forță majoră va notifica cealaltă parte în legătură cu încetarea evenimentelor care au dus la invocarea clauzei în termen de maxim 15 zile de la
încetarea lor.

12.5. În cazul în care aceste evenimente vor dura mai mult de 20 zile, oricare dintre părți poate rezilia Contractul și/sau Anexa.

12.6. În cazurile de forță majoră, nici una dintre părți nu va putea invoca daune de la cealaltă parte.

12.7. Agenția intermediara/organizatoare își rezervă dreptul de a modifica sau anula executarea pachetului de servicii turistice în împrejurări datorate cazurilor de forță majoră: calamități naturale, greve, războaie, schimbări politice, întârzieri în traficul aerian sau anulări ale anumitor curse aeriene, terestre sau maritime, închiderea temporară a traficului rutier, feroviar sau aerian, modificarea fără preaviz sau suspendarea pe o anumită perioadă a activității oficiilor consulare sau reprezentanțelor oficiale.

12.8. În cazul situațiilor neprevăzute, Agenția va încerca înlocuirea unui mijloc de transport cu altul, modificarea traseului sau a programului turistic, anularea călătoriei făcându-se doar în ultimă instanță.

12.9. Agenția nu poate fi trasă la răspundere pentru circumstanțele de mai sus, și, prin urmare, Clientul nu poate pretinde daune sau penalizări de la Agenție pentru eșecul de îndeplinire a obligațiilor contractuale.


Art. 13. CONFIDENȚIALITATEA 

13.1. Agenția și personalul său vor respecta secretul profesional, pe perioada executării Contractului, precum și timp de 2 ani după încetarea Contractului.

13.2. În acest sens, cu excepția cazului în care se obține acordul scris prealabil al Clientului, Agenția și personalul său, salariat ori contractat de aceasta, incluzând conducerea și salariații din teritoriu, nu vor comunica niciodată oricărei alte persoane sau entități neautorizate:
a) informații confidențiale despre care au luat cunoștință în cursului executarii Contractului;
b) informații referitoare la recomandările primite în cursul sau ca rezultat al derulării serviciilor.

13.3. Prin informații confidențiale se înțelege orice informație tehnică, comercială sau de altă natură transmisă în cursul executării Contractului către Agenție, indiferent dacă respectiva
informație a fost sau nu documentată, cu excepția:

a) informațiilor care sunt în general cunoscute sau care devin general cunoscute într-un mod care să nu însemne încălcarea prevederilor contractuale de către părți;
b) informațiilor în legătură cu care Agenția poate dovedi că le-a deținut înainte de a le fi primit de la Client;
c) informațiilor pe care Agenția le-a primit sau le va primi de la un terț, în condițiile în care Agenția nu are angajament de confidențialitate față de respectivul terț.

13.4. Agenția nu va utiliza în dauna Clientului informațiile ce i-au fost furnizate pe parcursul executării Contractului.


Art. 14. MODIFICAREA ȘI ÎNCETAREA CONTRACTULUI 

14.1. Completările și/sau modificările aduse Contractului/anexelor nu sunt valabile decât dacă rezultă expres din acte adiționale semnate de părți.

14.2. Contractul încetează de plin drept în următoarele situații: 
a) prin acordul scris al părților; 
b) prin denunțare unilaterală, în condițiile stabilite în Contract;
c) prin reziliere, în condițiile stabilite în Contract;: 

14.3. Orice încetare a Contractului înainte de termen nu va afecta obligațiile deja scadente ale părților.


Art. 15. NOTIFICĂRILE ÎNTRE PĂRȚI

15.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una din părţi celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi efectuată în scris și transmisă la adresa/sediul/adresa de email prevăzut în partea introductivă a prezentului Contract. 
15.2. Notificările se vor efectua în scris și vor fi comunicate prin e-mail sau serviciul poştal, situație în care vor fi transmise prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (AR). Notificarea se consideră a fi primită de către destinatar la data menţionată pe această confirmare sau la data expedierii email-ului. 
15.3. Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna din părţi dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.


Art. 16. LEGEA APLICABILĂ. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR 

16.1. Legea aplicabilă Contractului este legea Română.

16.1. Părţile au convenit ca toate incidentele ivite în desfăşurarea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea şi încetarea acestuia să fie soluţionate pe cale amiabilă. De asemenea, Turistul are dreptul de a recurge la mecanismele de soluționare alternativă a litigiilor (SAL), în conformitate cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, cu modificările și completările ulterioare.
16.2. În cazul în care rezolvarea diferendelor pe cale amiabilă nu este posibilă, părţile vor apela la instanţele judecătoreşti competente.


Art. 17. DISPOZIȚII FINALE 

17.1. Contractul s-a încheiat în conformitate cu prevederile Ordonanta 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate care transpune prevederile Directivei (UE) 2015/2302 a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2015 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate și reprezinta acordul de voință dintre Agenție și Client.
17.2. Contractul este redactat sub semnătură privată, într-un număr de 2 (două) exemplare originale, cu valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte, astăzi,..............


Semnătură                                                                                                      Semnătură
AGENȚIE                                                                                                         Client

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _                                                                                            _ _ _ _ _ _ _ _ _ _






ANEXA NR. 1 la Contractul pentru achiziționarea de servicii turistice nr. ……../…………



DESCRIEREA PACHETULUI DE SERVICII TURISTICE: 

Denumire și descriere pachet de servicii turistice:

Perioada de desfășurare a pachetului de servicii turistice:



Datele Clientului:
Nume:
Prenume:
Adresa:
Telefon:
E-mail:


Nr. persoane:
Adulți:
Copii:
Infanți:


Detalii privind pachetul de servicii turistice:
Data sosirii:
Data plecării:
Localitatea de sosire:
Localitatea de plecare:
Ruta:
Mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate,  caracteristicile și categoriile de clasificare a  acestuia/acestora:
Tipul unităților de cazare:
Categorie de clasificare a unităților de cazare:
Adresa:
Servicii de masă:
Număr minim de participanți:
Data limită de informare privind anularea călătoriei:
Vizite, excursii, alte servicii incluse:


Informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor:

Informații generale privind regimul asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur:

Posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente și altele asemenea :

Cerințe speciale :

Preț total pachet de servicii turistice *:



Modalitate de plată/ Payment*:
Avans:                                    Valoare:                            Termen de plată:
Plată intermediară:               Valoare:                                    Termen de plată:
Rest de plată:                         Valoare:                                    Termen de plată:

Plata se va efectua prin transfer bancar în contul Agenției precizat în factură.


Durata de valabilitate a ofertei:

*Prețul serviciilor turistice rezervate nu este garantat până la plata integrală a acestora și creditarea contului agenției cu suma aferentă acestor servicii. 

NOTĂ: Informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare prezintă și ilustrează stilul hotelului, caracteristicile generale ale camerelor, imaginile fiind orientative și au caracter informativ. Camera primită de călător poate să nu corespundă în toate cazurile cu fotografia din cataloage, oferte speciale, site-uri, materiale publicitare.

Informațiile privind statele pe teritoriul cărora, la data încheierii prezentului contract, este decretată stare de urgență ori când Ministerul Afacerilor Externe din România a formulat alerte de călătorie, sub formă de avertismente sau atenționări, sunt publice și pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul înțelege să contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor avertizări, atenționări sau alerte.

Semnătură                                                                                                      Semnătura
AGENȚIE                                                                                                         Client

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _                                                                                            _ _ _ _ _ _ _ _ _ _




Anexa 2 - Notă de informare privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal



Subscrisa, S.C. DAMILI S.R.L., cu sediul social în str. Mun. Brașov, str. Albatrosului nr.13, ap.7, Jud. Brașov, înregistrată la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Brașov sub nr J08/3145/01.11.2023, C.U.I. 42271897, cont bancar RO40BTRLRONCRT0CR5225501 RON si RO84BTRLEURCRT0CR5225501 EURO deschis la Banca Transilvania, tel 0732372235, e-mail: office@aivacanta.ro/info@aivacanta.ro, titulară a licenței de turism nr. 2951 din 20.02.2024 în calitate de Agenţie de turism intermediară, reprezentată prin administrator Dna. Lilia Rotaru, vă informează prin prezenta despre prelucrarea datelor dumneavoastră personale de către societate (denumită în continuare ”Operator”) și drepturile pe care le aveți în conformitate cu dispozițiile Regulamentului U.E. 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 (denumit în continuare ”GDPR”) și legislația națională privind protecția și securitatea datelor personale.

Operatorul se angajează să protejeze datele personale prelucrate și să asigure  transparența procedurilor de colectare a acestor date. Datele personale prelucrate vor fi utilizate în mod limitativ, conform scopului pentru care acestea sunt colectate și categoriile de date prelucrate. DAMILI S.R.L. înțelege obligațiile care îi revin față de dumneavoastră ca persoană vizată și dorește să vă ajute să înțelegeți cum și de ce prelucrăm datele dumneavoastră. 

Această notificare, adresată dumneavoastră, în calitate de persoană vizată, are menirea de a clarifica modalitățile în care DAMILI S.R.L. folosește datele cu caracter personal prelucrate și care este scopul prelucrării acestor date.

În situația în care legislația aplicabilă va suferi modificări, Euro Strada va revizui prezenta notificare în concordanță cu noutățile legislative. 

Având în vedere aceste aspecte, vă aducem la cunoștință faptul că DAMILI S.R.L. prelucrează datele dumneavoastră personale colectate în vederea perfectării relației contractuale și furnizării serviciilor,  în următoarele condiții:


I. Scopurile prelucrării:

a. îndeplinirea obligațiilor legale ce îi revin societății;
b. asigurarea furnizării serviciilor contractate;
c. soluționarea cererilor de furnizare de date și informații, primite din partea autorităților și instituțiilor abilitate;
d. arhivarea, soluționarea litigiilor, investigațiilor sau oricăror altor petiții/plângeri în care operatorul este parte,
e. efectuarea unor controale de risc asupra procedurilor și proceselor, precum și realizarea de audituri sau investigații la nivelul operatorului.


II. Tipurile de date cu caracter personal prelucrate:

a) datele de identificare ale Clientului/Turiștilor menționați în contractul încheiat între părți: includ informații precum numele complet, domiciliu, seria și numărul actului de identitate (carte de identitate sau pașaport)

III. Temeiurile prelucrării:

DAMILI S.R.L. prelucrează datelor dumneavoastră cu caracter personal în conformitate cu prevederile articolului 6 alineatul (1) litera (b) din GDPR – prelucrare în scopuri precontractuale și contractuale - precum și în conformitate cu prevederile articolului 6 alin. (1) litera c) din GDPR - pentru îndeplinirea unei obligații legale care îi revin operatorului (în speță DAMILI S.R.L.).


IV. Perioada de stocare:

Datele cu caracter personal prelucrate se păstrează pentru perioada de timp necesară conformării cu obligațiile legale ce ne sunt impuse de reglementările specifice domeniului nostru de activitate. 


V. Accesul tertelor parti:

Datele cu caracter personal prelucrate pot fi puse la dispoziția autorităților și instituțiilor abilitate, conform legii sau prelucrate de către operator pentru scopuri de gestionare consolidată a activităților societății, pentru scopuri de audit și în orice altă situație în care legea impune sau permite o asemenea prelucrare.


VI. Drepturile persoanelor vizate, în raport cu prelucrarea datelor cu caracter personal:

În conformitate cu prevederile Legii 677/2011 și Regulamentului General privind Protecția Datelor 2016/679 (GDPR) beneficiați de următoarele drepturi, care vizează prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal:
Dreptul de a fi informat Prezenta notificare de protecție a datelor furnizează informațiile pe care aveți dreptul să le primiți. 

Dreptul de acces la date

Aveți dreptul să obțineți o confirmare a faptului că societatea noastră prelucrează datele dumneavoastră personale și să obțineți informații despre categoriile de date cu caracter personal pe care le prelucrăm, condițiile de prelucrare și o copie a acestor date.
Nu este nicio taxă în acest sens iar răspunsul este furnizat în termen de o lună de la data cererii (cu excepția cazului în care cererea este nefondată sau excesivă). 

Dreptul de a solicita rectificarea datelor

Aveți dreptul de a solicita rectificarea datelor cu caracter personal care nu sunt exacte sau complete. Vă rugăm să ne informați cu privire la datele personale furnizate a cărei rectificare o solicitați  și vom răspunde în termen de cel mult o lună de la data primirii unei astfel de solicitării. 

Dreptul de solicita ștergerea datelor

Aveți dreptul de a solicita ștergerea datelor cu caracter personal în cazul în care datele nu mai sunt necesare pentru scopul lor inițial, în cazul în care vă retrageți consimțământul, în cazul în care obiectați și EURO STRADA nu are motive legitime pentru continuarea prelucrării, în cazul în care datele au fost prelucrate ilegal sau în cazul în care este necesară ștergerea datelor pentru respectarea legislației europene sau a legislației românești.

Dreptul de a solicita restricționarea prelucrării

Aveți dreptul să solicitați restricționarea prelucrării dacă considerați că datele personale prelucrate sunt inexacte, pentru o perioadă care permite verificarea corectitudinii datelor cu caracter personal sau dacă prelucrarea este ilegală, însă nu doriți să ștergem datele dumneavoastră. Deasemenea, aveți dreptul de a solicita restricționarea prelucrării în situația în care nu mai avem nevoie de datele dumneavoastră cu caracter personal pentru scopurile din această politică, dar solicitați păstrarea datelor personale în vederea intentării unei acțiuni legale sau până la verificarea faptului dacă prelucrarea acestor date corespunde unui interes legitim 

Dreptul la portabilitatea datelor 

Dreptul de retragere a consimțământului

Aveți dreptul de a primi datele personale pe care le-ați furnizat într-un format structurat, comun și care poate fi citit prin mijloace automate, respectiv dreptul de a transfera aceste date unui alt operator, în condițiile în care prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră sau pe executarea unui contract și se realizează prin utilizarea mijloacelor automate.

Aveți dreptul de retragere, în orice moment, a consimțământului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, în cazurile în care prelucrarea 
se întemeiază pe consimțământ. Retragerea consimțământului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă. 

Dreptul de opoziție

Dacă putem, vom opri procesarea datelor dvs. dacă vă opuneți procesării bazate pe un interes legitim sau dacă în situația dumneavoastră personală apar situații care vă determină să vă exercitați acest drept (inclusiv profilarea). 
Vom opri procesarea datelor dvs. dacă vă opuneți procesării în scopuri de cercetare și statistici. 

Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată, inclusiv crearea de profiluri.

Aveți dreptul de a vă opune unor astfel de practici. Euro Strada nu practică luarea deciziilor bazate pe prelucrarea automată a datelor personale furnizate și nu creăm profiluri persoanelor vizate. 

Nu în ultimul rând, aveți dreptul de a depune o plângere la autoritatea competentă sau la instanțele de judecată competente privind modalitatea de prelucrare a datelor dumneavoastră cu caracter personal. Dacă vă considerați vătămați în drepturile dumneavoastră vă puteți adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal - detalii la www.dataprotection.ro.

Pentru exercitarea drepturilor dvs. vă rugăm să contactați direct, responsabilul cu protecția datelor din cadrul DAMILI S.R.L. la adresa de e-mail:. office@aivacanta.ro

Aceste drepturi (mai puțin dreptul de a se adresa ANSPDCP, care se poate exercita în condițiile stabilite de această autoritate) pot fi exercitate, oricând, fie individual, fie cumulat,prin transmiterea unei scrisori/mesaj prin următoarele modalități :
- prin poștă, la adresa: Mun. Brașov, str. Albatrosului nr.13, ap.7, Jud. Brașov
-prin email, la adresa de email: office@aivacanta.ro

Prezenta notă de informare are 5 (cinci) pagini și este vizată de către Directorul General al societății. 
                                            
                                        _______________________   

Prin semnarea prezentei, atest faptul că am luat la cunoștință de conținutul Notei de informare privind prelucrarea Datelor cu Caracter Personal, și sunt de acord cu prelucrarea datelor personale.  
Persoană vizată: …………………………………

Semnătură:                                                  Data: